Bespreek je klacht
Praat over je klacht met je hulpverlener/trainer van Pureza. Leg uit waar je ontevreden over bent.
Medewerkers van Pureza zullen zorgvuldig naar jou luisteren samen met jou kijken naar een oplossing.
Pureza wil graag dat je tevreden bent over de geleverde hulpverlening en dat je je gehoord voelt.
Als je het moeilijk vindt om je klacht zelf te bespreken, bespreek de klacht dan met iemand die
je vertrouwd. Diegene kan jou helpen om je klacht bespreekbaar te maken. Hij of zij mag ons altijd
benaderen en mag ook tijdens een gesprek aanwezig zijn om jou te ondersteunen als dit voor jou
prettig is.
- Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de melding krijg je een schriftelijke bevestiging van
het ontvangen van je klacht en een klachtenformulier om in te vullen.
- Indien de klacht betrekking heeft op een medewerker stelt de directie deze medewerker in
kennis en nodigt hem of haar uit voor een gesprek.
- De directie nodigt de klager en beklaagde samen uit voor een gesprek.
- Tijdens dit gesprek kunnen beide partijen hun kant van het verhaal toelichten en probeert
de directie in deze te bemiddelen om zo tot een oplossing te komen.
- Na het gesprek maakt de directie een kort verslag van het gesprek met daarin
opgenomen de klacht en de afhandeling hiervan. Een afschrift hiervan gaat in het dossier.
Onafhankelijke vertrouwenspersoon
Pureza biedt jou ook de mogelijkheid om in geval van ongenoegen waar je niet uitkomt met je eigen
hulpverlener, gebruik te maken van een vertrouwenspersoon. Deze vertrouwenspersoon heet Jose
Hermans. Zij is niet in dienst van Pureza, is onafhankelijk en heeft een geheimhoudingsplicht. De
vertrouwenspersoon kan jou helpen om je klacht bespreekbaar te maken en indien jij dit prettig
vindt kan zij ook aanwezig zijn bij het gesprek tussen jou en je hulpverlener en/of het management
van Pureza. Indien je gebruik wilt maken van een vertrouwenspersoon kun je een email sturen naar
josehermans4@gmail.com .
Klachtencommissie
Als we er samen niet uitkomen om je klacht op te lossen dan sturen we jou klacht door naar onze
onafhankelijke klachtencommissie. Je klacht wordt dan behandeld door de klachtencommissie.
De mensen van de klachtencommissie werken niet bij Pureza Expertisecentrum.
De klachtencommissie geeft uiteindelijk een advies aan de directeur van Pureza. Vervolgens kijken zij
samen met de directeur van Pureza hoe de klacht opgelost kan worden.
Algemeen
Pureza is een open organisatie. Wij vinden wederzijds respect, vertrouwen en een eerlijke
communicatie heel belangrijk. Ook als je geen klacht hebt maar bijvoorbeeld tips om onze
organisatie te verbeteren kun je deze altijd met ons bespreken. Dit vinden wij juist fijn omdat we zo
samen kunnen bouwen aan een zo goed mogelijke hulpverlening. Indien je nog vragen hebt over
deze klachtenregeling kun je deze schriftelijk of telefonisch melden aan je hulpverlener of aan de
directie van Pureza.