Skip to main content

Pureza Klachtenregeling

Pureza streeft ernaar om iedereen zo goed mogelijk te helpen en aan ieders hulpvraag te voldoen. Toch kan het zijn dat je teleurgesteld of niet tevreden bent en daarom een klacht wilt indienen.

Een klacht kan gaan over de geleverde ondersteuning, de houding en/of het gedrag van een medewerker van Pureza. Een klacht kan ook gaan over de inhoud of uitvoering van een aangeboden training.

Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk praat over datgene waar je niet tevreden over bent.

Bespreek je klacht

Praat over je klacht met je hulpverlener/trainer van Pureza. Leg uit waar je ontevreden over bent. Medewerkers van Pureza zullen zorgvuldig naar jou luisteren samen met jou kijken naar een oplossing. Pureza wil graag dat je tevreden bent over de geleverde hulpverlening en dat je je gehoord voelt.

Als je het moeilijk vindt om je klacht zelf te bespreken, bespreek de klacht dan met iemand die je vertrouwt. Diegene kan jou helpen om je klacht bespreekbaar te maken. Hij of zij mag ons altijd benaderen en mag ook tijdens een gesprek aanwezig zijn om jou te ondersteunen als dit voor jou prettig is.

Contact met de directie van Pureza Expertisecentrum

Als je er met de eigen hulpverlener niet uitkomt kun je contact opnemen met de directie van Pureza. Dit kan schriftelijk of telefonisch.

  1. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de melding krijg je een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van je klacht en een klachtenformulier om in te vullen.
  2. Indien de klacht betrekking heeft op een medewerker stelt de directie deze medewerker in kennis en nodigt hem of haar uit voor een gesprek.
  3. De directie nodigt de klager en beklaagde samen uit voor een gesprek. 
  4. Tijdens dit gesprek kunnen beide partijen hun kant van het verhaal toelichten en probeert de directie in deze te bemiddelen om zo tot een oplossing te komen.
  5. Na het gesprek maakt de directie een kort verslag van het gesprek met daarin opgenomen de klacht en de afhandeling hiervan. Een afschrift hiervan gaat in het dossier.

 

Onafhankelijke vertrouwenspersoon

Pureza biedt jou ook de mogelijkheid om in geval van ongenoegen waar je niet uitkomt met je eigen hulpverlener, gebruik te maken van een vertrouwenspersoon. Deze  vertrouwenspersoon heet Jose Hermans. Zij is niet in dienst van Pureza, is onafhankelijk en heeft een geheimhoudingsplicht. De vertrouwenspersoon kan jou helpen om je klacht bespreekbaar te maken en indien jij dit prettig vindt kan zij ook aanwezig zijn bij het gesprek tussen jou en je hulpverlener en/of het management van Pureza. Indien je gebruik wilt maken van een vertrouwenspersoon kun je een email sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Klachtencommissie

Als we er samen niet uitkomen om je klacht op te lossen dan sturen we jouw klacht door naar onze onafhankelijke klachtencommissie. Je klacht wordt dan behandeld door de  klachtencommissie. De mensen van de klachtencommissie werken niet bij Pureza Expertisecentrum. De klachtencommissie geeft uiteindelijk een advies aan de directeur van Pureza. Vervolgens kijken zij samen met de directeur van Pureza hoe de klacht opgelost kan worden.

Algemeen

Pureza is een open organisatie. Wij vinden wederzijds respect, vertrouwen en een eerlijke communicatie heel belangrijk. Ook als je geen klacht hebt maar bijvoorbeeld tips om onze
organisatie te verbeteren kun je deze altijd met ons bespreken. Dit vinden wij juist fijn omdat we zo samen kunnen bouwen aan een zo goed mogelijke hulpverlening. Indien je nog vragen hebt over deze klachtenregeling kun je deze schriftelijk of telefonisch melden aan je hulpverlener of aan de directie van Pureza.